In 2022 bestaat Groei & Bloei 150 jaar!

In 2022 bestaat Groei & Bloei 150 jaar! Dat gaan we natuurlijk vieren met activiteiten, acties, bijeenkomsten, publicaties en verrassingen ... Ook op de Floriade en tijdens Gardenista zal het jubileum gevierd worden! De voorbereidingen zijn in volle gang. Hou deze site, onze socials en de nieuwsbrieven in de gaten voor het laatste nieuws.

KMTP Groei & Bloei : In 1997 maar liefst 139 jaar jong.

Een stukje geschiedenis: KMTP Groei & Bloei is, als stichter van tuinbouwscholen (1876) en de tuinbouwraad, altijd verankerd geweest in de Nederlandse maatschappij. De vereniging wist zich verzekerd van de belangstelling van Koning Willem III en kreeg al in 1923 het predikaat 'Koninklijke'.

De KMTP stelde in 1887 een vaste keuringscommissie in voor planten en gaf de aanzet tot bloemvaktentoonstellingen. De nationale boomplantdag (1908) en moederdag (1925) waren ideeën van de KMTP.

Met meer dan 150 afdelingen door het hele land, waar men zijn kennis kan verdiepen, met leden die uit het vak komen en vele (professionele) amateurs, met het tijdschrift Groei & Bloei, vol informatie voor de tuinier, balkonbezitter en liefhebber van bloemschikken, is de KMTP de grootste vereniging voor de groene hobby.

bron: Groei & Bloei november 1997