1e Prijs EreKlasse

Ons lid Iet Willems doet al jaren op zeer hoog niveau mee aan de bloemschik-wedstrijden die door Groei & Bloei georganiseerd worden. Iet Willems komt uit in de hoogste klasse, de ereklasse. Tijdens het Oost Nederlands Kampioenschap Bloemschikken werd zij eerste in de ereklasse. Zij verdiende daarmee het zogenaamde Golden Ticket waarmee zij gekwalificeerd was voor deelname aan de wedstrijd voor amateurs op de Gardenista in mei 2019.

Het thema voor de amateurs was “Fairytale” met als subthema “Frogs”.

Om deel te kunnen nemen moesten kandidaten zich eerst kwalificeren op basis van een auditie die bestond uit minimaal 5 foto’s van je mooiste werk, motivatie van maximaal 500 woorden en je contactgegevens incl. telefoonnummer. Bij de auditie konden elk 30 kandidaten zich plaatsen voor deelname aan wedstrijd bij de professionals, de amateurs of de studenten. Het overkoepelende thema van de wedstrijd is Fairytale.

Concentratie

Op 14 mei 2019 moesten de deelnemers hun wedstrijdstuk tussen 13.00 en 17.00 uur kant en klaar aanleveren. Het wedstrijdstuk kwam in een open stretchtent te staan. Uit de 30 inzendingen werden door de jury per categorie drie deelnemers geselecteerd voor de finale op zondag 19 mei. De werkstukken van de finalisten zijn vijf dagen geëxposeerd tijdens de Gardenista.

Trots op Iet's resultaat!

Op zondagmiddag 19 mei maakten de nummers 1, 2 en 3 uit elke categorie op een podium, een verrassingsopdracht. De opdracht was het maken van een bloemwerk binnen de maat van 50 x 50 cm. Van alle beschikbare materialen moest iets verwerkt worden en er moest een tweede techniek toegepast worden. Voor de opdracht was slechts 45 minuten beschikbaar.

Een jury heeft de werkstukken beoordeeld en kiest in elke categorie de winnaar van Gardenista 2019.
De winnaar mag zich kampioen van Nederland noemen.

Na de eerste plaats in het voortraject wist Iet op de tweede plaats te eindigen.

Het bestuur is trots op het resultaat van Iet en feliciteert haar daar van harte mee.